08.05.2015 06:21
ENVI výbor odhlasoval pozici k návrhu směrnice o omezení emisí ze středních spalovacích zdrojů, která by měla pro Českou republiku vážné ekonomické dopady. Návrh do budoucna prakticky vylučuje využití hnědého uhlí v této skupině zdrojů, ale je problematický i pro biomasu nebo bioplyn. Nepřímo tak...
07.05.2015 07:37
Česko souhlasilo se startem rezervy v roce 2019, tedy rok před začátkem dalšího obchodovacího období. Výměnou získalo, že do rezervy nebudou mezi roky 2020 a 2025 odváděny povolenky, které dostane navíc spolu s dalšími chudšími zeměmi EU. „Odhadujeme, že to Česku zvýší výnosy z aukcí povolenek o...
06.05.2015 13:35
Zařízení, která v České republice spadají do Evropského systému emisního obchodování (European Union Emission Trading Scheme, EU ETS), vypustila v roce 2014 historicky nejméně skleníkových plynů od spuštění systému v roce 2005. Elektrárny, teplárny a velké průmyslové podniky za loňský rok vykázaly...
05.05.2015 07:50
V procesu posuzování vlivů koncepcí na životní prostředí (SEA) se v současné době nacházejí: Strategie přizpůsobení se změně klimatu v podmínkách ČR, Národní program snižování emisí ČR 2020 a Střednědobá strategie (do roku 2020) zlepšení kvality ovzduší v ČR. Dokumenty je možné dohledat v systému...
27.04.2015 09:29
Dne 10. dubna 2015 přijala Evropská komise rozhodnutí o oznámení předloženém Českou republikou týkajícím se přechodného národního plánu podle článku 32 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2010/75/EU o průmyslových emisích. Tato informace byla zveřejněna v Uředním věstníku EU dne 11. dubna 2015....
17.04.2015 12:26
Kotlíkové dotace financované z evropských fondů odstartují už v letošním roce. Na dnešní návštěvě v Moravskoslezském kraji to přislíbil ministr životního prostředí Richard Brabec. Evropská komise dotování kotlíků i na uhlí přislíbila po několikaměsíčním vyjednávání letos v březnu. V průběhu...
16.04.2015 09:51
Nové automobily prodané v roce 2014 emitují v průměru o 2,6% méně emisí CO2, než ty, které se prodaly v roce 2013. Průměrná úroveň emisí nového vozu byla 123,4 g oxidu uhličitého (CO2) na kilometr, přičemž cíl pro rok 2015 činí 130 g CO2 na kilometr. Od roku 2010, kdy se začalo s monitoringem, se...