Více času na podstatné
Zemědělci v Česku rozjeli vlastní obchod. Poloviční ceny a špičková kvalita. Lidl a Kaufland jsou v úzkých
Poslední měsíce se nesou v duchu velkého napětí mezi obchodními řetězci, tuzemskými zemědělci a také zákazníky. Padají obvinění z toho, že zejména obchody zneužily své pozice a v loňském roce přespříliš navyšovaly ceny. Navíc se na řadě příkladů ukazuje, že nám sem stále nevozí prvotřídní kvalitu, kterou prodávají v západních zemích, ale jsou to spíše produkty druhé jakosti. To vše vedlo k tomu, že se tradičně pohodlní Češi konečně zvedli a ve velkém začali nakupovat v sousedních zemích, jako je Polsko nebo Německo. Zjistili totiž, že tamní supermarkety nejsou tak drahé a navíc je v nich často lepší zboží. V problémech se ale ocitli čeští zemědělci, kteří jsou z jedné strany tlačeny obchodními řetězci k tomu, aby prodávali co možná nejlevněji a na druhé straně jim klesají tržby, protože lidé vyrážejí nakupovat do zahraničí. Mnozí z nich pochopili, že sice mohou neustále žehrat, ale tím stejně nic nezmění. A tak se rozhodli jednat, což v konečném důsledku přináší ovoce i zákazníkům. Více ZDE