Více času na podstatné
P. Komárek: Aplikovaný výzkum by měl z nápadů dělat peníze
AUDIO „Výzkum dělá z peněz nápady, aplikace z nápadů dělají peníze,“ shrnuje v nadsázce Pavel Komárek, člen předsednictva Technologické agentury ČR, hlavní rozdíl mezi aplikovaným a základním výzkumem. O aplikovaném výzkumu, inovačním potenciálu českých firem a pátém výročí Technologické agentury hovořil v rozhovoru pro Studio Leonardo Českého rozhlasu Plus.
V České republice stále brzdí snahu dostávat do praxe nejnovější inovace nedostatečná spolupráce výzkumných organizací a soukromých firem. To je dáno historicky – vysoké školy se soustředí především na svobodný výzkum, soukromé firmy na zisk. Právě propojování obou sfér je hlavním cílem Technologické agentury.
Výsledky výzkumu a vývoje navíc nejsou obvykle připravené přímo pro průmyslové využití, proto je potřeba podporovat snahu dostat laboratorní výsledky do skutečné praxe.
Celý rozhovor si můžete poslechnout na stránkách Studia Leonardo Čro Plus.
Zdroj: TA ČR
Foto: Marián Vojtek/Český rozhlas Plus