Energetická efektivnost nových osobních automobilů v EU setrvale stoupá, v roce 2013 byl průměrný automobil prodaný v EU o 4 % energeticky efektivnější než v roce předchozím. Růst energetické efektivnosti vede ke snižování spotřeby paliva i produkce emisí skleníkových plynů, a tak v roce 2013 vozový park nových osobních automobilů jako celek splňoval legislativou stanovené cíle pro emise CO2 stanovené k roku 2015.
Průměrná úroveň emisí CO2 v roce 2013 byla v EU28 u nových aut 127 g/km, limit pro rok 2015 je 130 g/km, do roku 2021 mají emise dále poklesnout na 95 g/km za celý vozový park nových osobních automobilů.
Klesající emise skleníkových plynů u nových vozidel jsou důsledkem technologického vývoje a zčásti i vyšších prodejů dieselových automobilů, které mají emise CO2 ve srovnání s benzínovými poněkud nižší. Avšak rozdíl emisí mezi těmito typy pohonů radikálně klesá, navíc zájem o dieselová auta v roce 2013 poklesl, v počtu registrací jen lehce převýšil benzínové vozy. V roce 2013 bylo v EU zaregistrováno cca 11,8 mil. nových osobních vozidel (v ČR cca 165 tis. vozidel). Auta s nejnižšími průměrnými emisemi CO2 byla prodána v Nizozemsku, Řecku a Portugalsku, na opačné straně žebříčku jsou Lotyšsko, Estonsko a Bulharsko.
Podrobnější data k emisní náročnosti nových osobních automobilů jsou k dispozici na stránkách Evropské agentury pro životní prostředí, původní znění aktuality je k dispozici zde.