Více času na podstatné
Německo znovu oddálilo hlasování o nařízení vedoucí ke snížení emisí u nových vozů
Litevské předsednictví včera odložilo na setkání ministrů životního prostředí hlasování o omezení emisí CO2 z nových osobních automobilů, poté co vyšlo najevo, že kvalifikovaná většina členských států bude hlasovat proti návrhu Komise, na kterém se kompromisně dohodli zástupci Rady a Evropského parlamentu (EP) v červnu. Průměrné emise z nových osobních automobilů by se podle návrhu měly do roku 2020 snížit o 27 % (oproti roku 2015) na 95 g CO2/km, což by v praxi mělo znamenat snížení průměrné spotřeby paliva z dnešních 6 litrů/100 km na 4l/100 km. Německo, podporované několika členskými státy, požádalo o oddálení hlasování za účelem získání manévrovacího prostoru pro další revizi návrhu EP. Německo hájí především zájmy svých automobilek, jako jsou Daimler a BMW, Volkswagen nebo Audi, kde by prosazení nového nařízení mohlo vést k omezení nebo zrušení jejich výrobních plánů, a zároveň ohrožení konkurenceschopnosti automobilového průmyslu.
Související článek (EurActiv):
Rozhodnutí o snižování emisí CO2 z aut se znovu odkládá. V projednávání evropského nařízení pro snižování emisí CO2 z aut došlo k dalšímu odkladu. Litevské předsednictví v Radě EU odložilo hlasování, protože Německo získalo dostatečnou podporu k tomu, aby mohlo stávající návrh blokovat. Mohl by tak být problém přijmout nová pravidla do roku 2015, kdy končí současné emisní cíle. Více ZDE
Zdroj: CEBRE