Více času na podstatné
Návrh nařízení vlády o stanovení prioritních dopravních záměrů
MŽP předkládá návrh nařízení vlády o stanovení prioritních dopravních záměrů na základě nového § 23a zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů.
Podle § 23a odst. 1 a 5 zákona č. 100/2001 Sb. vláda nařízením stanoví okruh prioritních dopravních záměrů a prioritních dopravních záměrů, u nichž oznamovatel v podkladu obsahujícím popis aktuálního technického řešení záměru a jeho vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví uvede i nástin studovaných hlavních variant a stěžejní důvody pro jeho volbu vzhledem k vlivu na životní prostředí. Prioritní dopravní záměry musí splňovat kritéria stanovená v § 23a odst. 1 zákona č. 100/2001 Sb., podle kterého se musí jednat o záměry, které se nacházejí na transevropské dopravní síti, bylo pro ně vydáno územní rozhodnutí nejpozději 31. března 2015 a mají souhlasné stanovisko o hodnocení vlivů vydané podle zákona č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů.
Prioritní dopravní záměry:
-
D3 Obchvat Českých Budějovic (D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
-
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice (D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí - Řevničov)
-
D48 Frýdek Místek, obchvat
-
D35 Opatovice – Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov)
-
D49 Hulín – Fryšták
-
D55 Otrokovice, obchvat JV část
-
D11 1106 Hradec Králové – Smiřice
-
D1 0136 Říkovice – Přerov
-
Modernizace trati Sudoměřice – Votice
Prioritní dopravní záměry, u nichž oznamovatel v podkladu obsahujícím popis aktuálního technického řešení záměru a jeho vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví uvede i nástin studovaných hlavních variant a stěžejní důvody pro jeho volbu vzhledem k vlivu na životní prostředí:
-
D3 Obchvat Českých Budějovic (D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín)
- D48 Frýdek Místek, obchvat
S návrhem nařízení vlády, který byl spolu s § 23a zákona č. 100/2001 Sb. zpracován ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, vyslovila souhlas Evropská komise, a to s podmínkou, že okruh prioritních dopravních záměrů bude konečný a nebude rozšiřován. Seznam prioritních dopravních záměrů je stanoven na základě dopisu ministra dopravy č. j. 215/2016-520-DOP/2 ze dne 15. července 2016. Oproti původnímu pracovnímu návrhu nařízení vlády Ministerstvo dopravy do seznamu nezařadilo záměr „I/11 Ostrava, prodloužená Rudná“, jelikož v případě tohoto záměru je již postupováno podle § 6 zákona č. 100/2001 Sb., tj. bylo podáno oznámení záměru a v současné době probíhá zjišťovací řízení.
Dopisem ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu a předsedy Legislativní rady vlády č. j. 13835/2016-OVL, 14208/2016-OVL ze dne 1. srpna 2016 bylo stanoveno, že mezirezortní připomínkové řízení a hodnocení dopadů regulace podle Obecných zásad pro hodnocení dopadů regulace u návrhu nařízení vlády nebudou provedeny.