Více času na podstatné
Ikea začala zpátky vykupovat použitý nábytek, cílem je i minimalizovat odpad
Nábytkářský řetězec Ikea od středy spustil ve všech svých obchodních domech službu Druhý život nábytku, která umožňuje zákazníkům prodat použitý, resp. nevyužitý a nepotřebný nábytek uvedené značky. Dosud byla tato služba v pilotním režimu dostupná jen v prodejně na pražském Zličíně. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
Díky velkému zájmu zákazníků se rozšíří i do dalších obchodních domů a budou ji moci využít zákazníci také v Praze na Černém Mostě, Brně i Ostravě. Za devět měsíců fungování se díky projektu prodalo 1200 výrobků v celkové hodnotě přes 1,1 milionu korun. V průměru čeká nábytek na nového majitele 1,5 dne.
Cílem projektu je i minimalizace odpadu. "Ze všech nabídek, které nám přijdou, nepřijmeme zhruba 30 procent. Důvodem může být to, že se nejedná o nábytek Ikea, nepatří mezi vykupovaný nábytek nebo už je neprodejný," uvedl vedoucí oddělení Recovery v Ikee Praha-Zličín Jan Král.
Zákazníci mohou nabídnout svůj nevyužívaný nábytek na webu druhyzivotnabytku.cz, kam nahrají fotografie, popis produktu a požadovanou cenu. Za stejnou cenu se potom nábytek nabízí v koutku se zlevněným zbožím. Zákazník následně dostane slevovou kartu a o samotný prodej se postará obchodní dům.
Kromě obchodních domů Ikea v Česku byla služba od začátku listopadu spuštěna také na Slovensku. Do budoucna se chystá její rozšíření i v Maďarsku.
Nábytkářské společnosti Ikea v Česku vzrostl ve finančním roce 2015/2016 zisk po zdanění o 12,7 procenta na 675 milionů korun. Tržby stouply o devět procent na 9,3 miliardy korun. Ikea v Česku provozuje čtyři obchodní domy, které v uvedeném navštívilo více než 11,2 milionu lidí, meziročně o čtyři procenta více. V průměru za nákup utratili 1535 korun, meziročně o pět procent více.
V tuzemsku patří mezi největší prodejce nábytku Ikea, Sconto, Kika, Jysk, Asko - Nábytek a Möbelix CZ. Prodeje nábytku loni v Česku stouply meziročně o 7,8 procenta na 34,7 miliardy korun.
Zdroj: ČTK