Více času na podstatné
Jak obstojí elektromobil ve službách českého pošťáka?
Česká pošta se zapojila do projektu Elektromobilita Skupiny ČEZ. Dva elektromobily bude státní podnik testovat po dobu šesti měsíců. Určeny budou zejména pro doručování balíků a listovních zásilek.
Zajímavé posily pro jarní a letní sezónu hlásí flotila vozů České pošty. Při doručování zásilek by měly terénním pracovníkům sloužit nové dodávkové typy elektromobilů - Nissan eNV200 a Peugeot Partner Electric. Projekt Elektromobilita Skupiny ČEZ je poštovní společnosti zapůjčí na šestiměsíční testování.
Česká pošta má jeden z největších firemních vozových parků v České republice. Jejich provoz tak představuje značnou nákladovou položku v rozpočtu podniku. "Proto hledáme alternativy, které by byly z hlediska provozu levnější. Elektromobily jsou jednou z možností, jak snížit náklady na doručování našim zákazníkům. I proto jsme se zapojili do testování dvou automobilů v rámci programu společnosti ČEZ,“řekl při předávání vozů Aleš Pospíšil, ředitel divize správy majetku České pošty.
Nissan eNV200 je spolehlivý vůz se synchronním elektromotorem o výkonu 80 kW a spotřebou 16,5 kWh/100 km, který se může pochlubit objemem zavazadlového prostoru 260 litrů, dojezdem 170 km a zrychlením z 0 na 100 km/h za 14 vteřin. Peugeot Partner Electric disponuje při pohotovostní hmotnosti 1715 kg dojezdem zhruba 140 km, průměrnou spotřebou 16,2 kWh/100 km a rychlostí do 115 km/h. Samozřejmostí u obou typů je jízda v tzv. ECO módu vhodném zejména pro provoz v městské aglomeraci.
V celé České republice v současnosti jezdí zhruba 900 elektromobilů, poslední tři čtvrtletí však podle ČEZu signalizují rozvoj celého odvětví. Do konce letošního roku odhady počítají s prolomením hranice 1 500 elektromobilů na českých silnicích.