Více času na podstatné
CSR: Symbolická akce má vyšší dopad na hodnotu firmy na trhu, než reálná opatření
Z hlediska tržní hodnoty firmy mají daleko větší dopad čistě symbolická ekologická či společenská hesla než skutečná opatření, informuje Ekolist.cz. Opírá se o výsledky studie, kterou provedli pracovníci Duke University a London School of Business.
Olga Hawnová z Duke University a Ioannis Ioannou z London School of Business se zaměřili na to, zda je rozdíl mezi symbolickým prohlášením a opravdovým opatřením. Vědci posuzovali politiku celkem 2261 společností ze 43 zemí v letech 2002 až 2008. A došli k závěru, že čistě symbolická akce má vyšší dopad na hodnotu firmy na trhu, než reálná opatření, vyplývající z konkrétních závazků firmy. Za symbolickou akci vědci považovali například všeobecný závazek vytvoření vlastní komise pro udržitelnost či korporátní etiku, aniž by tento orgán měl nějakou konkrétní náplň či zadání. Za podstatnou akci bylo považováno konkrétní opatření společnosti.
Výzkum koresponduje s reportem, který publikovala společnost Deloitte minulý měsíc. Podle něj má na cenu společnosti vliv to, jak zúčastněné strany vnímají společenskou odpovědnost dané firmy. Nové zprávy o proekologickém chování dané firmy tak mohou mít vliv na její hodnotu.
Zdroj: Ekolist.cz